LCL (Less than Container Load)
Bij Less than Container Load (LCL) neemt de te verschepen lading geen volledige container in en worden de goederen van verschillende verschepers in 1 container verzameld. Voor de meest gangbare bestemmingen is er een standaardtarief zodat de klant meteen weet wat een zending zal kosten, alsook een afvaartenlijst die de voorziene datum van vertrek en aankomst weergeeft.
Breakbulk
Breakbulk is de verscheping van ladingen die te groot zijn om in een container te laden. In zulk geval wordt er een platform gemaakt van flat rack containers (= flatbeds) waarop de lading wordt geladen en vastgezet. De verscheping van breakbulk goederen vergt een zeer product specifieke aanpak aangezien geen enkele zending identiek is.
Embassy Freight Services Europe N.V. zoekt hierbij voor elk goed de passende oplossing. Door onze jarenlange ervaring met break bulk goederen, weten we welke aanpak vereist is voor welke goederensoort dan ook.
Conventionele ladingen
Het vervoer van conventionele lading houdt in dat de goederen (paletten, kisten, vaten, balen, buizen, bulk, …) aan boord worden geladen en vastgezet in het ruim van het schip.
Ook goederen die te groot zijn voor een container kunnen op deze manier verscheept worden. Denk maar aan machines, kranen, generatoren, enz. De verschepingen van dit soort goederen, gebeuren op regelmatige lijndiensten of op gedeeltelijk/volledig gecharterde schepen.
Roll on/Roll off (Ro/Ro)
Een Roll on/Roll off schip is achteraan voorzien van een laadklep en dient vooral om allerlei soorten rollend materieel te vervoeren (auto’s, vrachtwagens,…). De meeste Ro/Ro schepen kunnen echter ook containers vervoeren en worden dan ook wel eens Con/Ro schepen genoemd.
Via Rolltrailers kunnen ook andere goederensoorten op een RO/RO schip gestuwd worden. Dit kan gaan van grote kisten tot aluminium platen en coils. De goederen worden op de trailer geladen en zo op het schip gereden. Hierna wordt de rolltrailer afgepikt en de goederen zijn vertrekkensklaar.